Sunday, December 9, 2007

Домът в Могилино - лицето на съвременна България

Тази вечер гледах филма по БТВ за децата в Могилино.



Филма го гледах сам, чак когато свърши майка ми се прибра и ме попита какво гледам, единствения отговор на който бях способен да дам е мълчание. Зловещо, потискащо, болезнено... Такова нещо досега не съм гледал, сетивата ми просто не знаеха как да реагират, дори аз самият не знаех как да реагирам. Едни думи от целия филм ми останаха до края в главата, думите на Кейт Блюит, която заключи "Как може тази страна, която оставя болни, недохранени, необразовани децата си - да бъде член на Европейския съюз, това е наистина необяснимо". ДА, думата не е необяснимо, а нелепо. И после как да вярвам на оптимистите, на идеалистите, които винаги казват че "България е добра развита страна с перспективи на развитие, особено след влизането на страната ни в ЕС". Толкова пъти съм го чул, това че просто ми се повръща
от него. Кошмарно е да вярваш в това, мазохистично е да бъдеш оптимист, когато една ученическа стипендия е 25 лев, студентска 80, когато Емилия Масларова даде по 100 лев коледни добавки за пенсионерите и така "Коледата им ще се превърне в незабравима вечер", когато една средна работна заплата е 220 лев, когато отивам на дискотека и виждам 12 годишни момичета, да си тръгват с 35 годишни мъже, когато вървя по улиците и не мога половин час да мина по тротоара, защото навсякъде има коли, когато пияна жена с 3.1 промила алкохол блъска три деца и накрая е оправдана и в същото време осъждат петима полицаи на по 20 години затвор за убийството на известна благоевградска мутра, занимаваща се с сутеньорство, проституция, наркотици, пренос на оръжия и какво ли още ? Уморен съм, а има още толкова много да кажа, но истината, е че не виждам смисъл. ДА, ние можем да бъдем истински, чувствени, състрадателни, милостиви, съпричастни, обичащи и отговорни, НО само когато някои като Кейт Блюит, ни
покажат какви сме всъщност отстрани!! А дали и това е вярно...........оставям
на времето да съди.

2 comments:

Unknown said...

Не си прав за Благоеврградските полицаи - всяко непредизвикано убийство е подсъдимо.

tanisto said...

А жената, която също направи "непредизивикано убийство" на три деца е неподсъдима? Къде е логиката?